Advertising excesiv sau evoluţie tehnologică?

Astăzi scriu despre ceva ce folosim în fiecare zi, și care poate să facă mai multe lucruri decât am vrea sau ne-am aștepta să facă. Este vorba despre simpla gumă de mestecat. Să începem prin a analiza puțin evoluția:

Prima gumă de mestecat a apărut în 1869.  În 1928 a apărut guma dubble bubble prima gumă din care se puteau face baloane 🙂

Ceva mai recent, în ultimii 10 ani acest produs a evoluat cam așa (cel puțin așa văd eu 😀 ) :

La început era un luptător înrăit împotriva cariilor, pe parcurs a ajuns să poată face și următoarele lucruri (cel puțin dpdv al advertisingului):

Poate să ne curețe dinții (gata cu periuțele de dinți! 🙂 ), să ne împrospăteze respirația, să ne albească dinții (în ritmul ăsta nu o să mai avem nevoie de dentiști), și nu în ultimul rând ne ajută să cucerim cea mai draguță fată din autobuz 😀 (nu mai avem nevoie de Cupidon).

Mai nou ne stimulează simțurile și ne creează diverse senzații (înlocuiește substanțele halucinogene).

Hmm… destul de multe pentru o guma de mestecat. Să fie oare evoluția tehnologica de vină  sau doar un exces de advertising? Voi ce părere aveți?

Anunțuri

7 thoughts on “Advertising excesiv sau evoluţie tehnologică?

  1. @Adi Bine spus „Advertising excesiv”, dar „evoluție tehnologică” nu ar fi alegerea mea de cuvinte. Din punctul meu de vedere e chiar dăunătoare. Fiecare marcă folosește altă rețetă pentru guma de mestecat. Unele folosesc substanțe ce în doze ceva mai mari sunt considerate laxative foarte eficiente, altele folosesc substanțe care consumate regulat provoacă lipsă de calciu și aș putea continua, dar presupun că ai priceput ideea. 😛 Fiecare marcă producătoare de gumă de mestecat adaugă la un moment dat o substanță care se presupune că face ceva bine pentru rezistența, culoarea, duritatea dinților, etc., dar adaugă de 10 ori mai multe substanțe dăunătoare.

    @Bogdan Singura evoluție a produsului a fost gama foarte largă de arome, deci cred că 20% e mult spus. Aș paria ceva mai mult pe advertising.

  2. In reclame nu totul este adevarat. Oamenii fac reclamele ca sa isi vanda produsul. Daca e sa ne luam dupa reclamele de la gume as contiuna cu ce a zis Adi la ce e folositoare guma: ai putea ingheta totul. Guma de mestecat nu cred ca a ajuns in stadiul de a inlocui pasta de dinti si dentistul si cred ca poate fi un mic necesar pentru dinti atunci cand esti in lipsa de pasta de dinti. Cred ca e mai bun pentru un miros frumos decat sa iti faca ceva bun in gura. Sunt deacord cu Raluca.

  3. faptul ca reclamele la guma de dinti sunt in marea lor majoritate exagerate si, uneori, chiar imbecile nu contesta nimeni… dar nicio campanie nu o sa fie realizata (cel putin nu una care prezinta o proprietate a produsului, cum o fac astea la guma) fara sa existe o farama de adevar…

    pentru ca altfel, ar putea sa faca o guma care „le face pe toate” si ar acapara toata piata, nu?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s