Psihologia jocurilor video

Am terminat de citit „Psihologia jocurilor video” care am luat-o de la târgul de carte, și o să scriu câteva lucruri cu care am rămas după ce am citit-o. 😀

Cartea e împărțită în 10 capitole în care am descoperit  motivele ce atrag jucătorii în fața calculatorului sau a consolei de jocuri. Pe tot  parcursul acesteia întâlnim tipuri de jocuri, de la cele offline la cele online, jocuri platformă, de simulare, de aventuri, de tragere, de strategie și mix-uri între toate aceste categorii. În carte am găsit și studii de caz pe jocuri ca GTA IV și SIMS. Desigur cum există tipuri de jocuri există și tipuri de jucători.

O mare parte din carte analizează adicția care se manifestă la unii jucători, și ne arată diferite traume din trecutul lor care ii determină să joace un anumit joc, asumându-și un anumit rol în cadrul acestora. De exemplu, o fată care în copilărie a fusese maltratată de părinți își controla avatarul fugind de pericole în loc să le înfrunte. În timp, văzând că are șanse destul de mari în confruntări cu inamicii, a început să îi înfrunte și chiar sa îi și învingă.

De altfel, cartea analizează și răspunde la multe întrebări pe care și le pun părinții văzându-și copiii jucându-se ore în sir în fața uni ecran.

Pentru mine a fost o carte din care am aflat câteva lucruri noi și care mi-a plăcut. Sper să vă placă și vouă.

4 thoughts on “Psihologia jocurilor video

Lasă un răspuns

