Aplicații sociale

În încheierea postului precedent spuneam că o să revin cu câteva exemple despre puterea interacțiunii sociale. Se știe că informația este putere și orice sursă sau metodă de a obține informație reprezintă o cale către putere. În continuare o să prezint câteva moduri în care marile companii obțin informații din interacțiunea socială.

Google Image Labeler http://images.google.com/imagelabeler/ )

Google Image labeler este o unealtă ce la prima interacțiune pare mai mult un joc. Aplicația grupează 2 câte 2 oameni care nu se cunosc între ei și le afișează aceeași imagine.  Utilizatorii introduc cuvinte care definesc imaginea. Cuvintele comune ale celor 2 utilizatori sunt considerate ca și cuvinte de încredere de către Google, iar utilizatorii primesc punctaj în funcție de numărul lor. Este evident ce are de câștigat Google din toată treaba, îmbunatățirea serviciului de căutare a imaginilor, cu un cost foarte mic.

Jocuri sociale

Foarte multe jocuri în special cele de browser ca Travian, Farmville și altele ne sugerează să ne aducem prietenii în joc  contra unui anumit punctaj suplimentar. Aceasta strategie are un dublu beneficiu: 1, aduce noi jucători. 2, fidelizează jucătorii care se află deja în joc, fiind mai motivați de prezența prietenilor.

Forsquare ( https://foursquare.com/ )

O aplicație ce se folosește de abilitățile smartphone-urilor pentru a publica locația curentă a posesorului (pub-ul, clubul de biliard sau chiar sala de spectacol) cu scopul de a-ți aduce prietenii în locația respectivă, sau doar a comunica locația ta(dacă simți nevoia sa faci asta). Din ce am observat este o metodă bună pentru baruri de a se promova, unele oferind chiar o băutură gratis celor care își publică locația( când se află în local, desigur).

Tonomatul social de la Pepsi:

Oamenilor le place să facă surprize celor dragi, iar această mașinărie se folosește din plin de acest lucru. Prevăd funcția de dăruire a unei bauturi asemănătoare cu funcția poke de la Facebook. Unul din avantajele pe care Pepsi le are sunt atât colectarea de adrese de email, cât și a relațiilor de legătură dintre oameni.

Cam astea sunt exemplele care mi-au venit în minte, desigur sunt doar câteva, metodele de a folosi informații obținute din interacțiunea socială fiind foarte variate.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s