Cum înteleg eu twitter-ul?

Adesea întreb oamenii dacă au cont de Twitter. Mulți îmi răspund nu, și că nu înțeleg la ce i-ar ajuta sau cum se folosește. La începuturile lui a fost gândit ca un loc unde scri ce faci, unde esti, iar prieteni tai știu asta despre tine, eventual primesc și un SMS(de aici vine limitarea de 140 de caractere). Asta a fost la început, acum s-a schimbat…

Eu am cont de Twitter de mult, dar de putin timp am început să fiu activ și am început să văd Twitter-ul ca pe o unealtă de transmitere a informației asemănătoare cu Digg-ul(site de știri online unde oricine poate publica o știre, iar aceasta ajunge pe prima pagină dacă are foarte multe voturi). De ce? Pentu că exista 2 mari funcții.

Câteva trăsături

Prima este pentru a aduce ceva nou/a creea, atunci când scriem un tweet și îl publicăm. Aceasta este informația nouă care intră în acestă bulă de informații.

A doua funcție se referă la faptul că putem propaga o informație publicată de altcineva(funcție echivalentă cu votarea de la Digg), informație care va ajunge la urmăritorii noștri, iar ei o pot promova la rândul lor.

…este mai mult de atât

În bula asta de informații mesajele au două trasee. Fie sunt propagate de alții și ajung tot mai populare, transmițând informații unui număr foarte mare de oameni(astfel acumulăm și mulți urmăritori), fie nu(de cele mai multe ori se adresează direct sau răspund cuiva făcând parte dintr-o conversație). Nu este doar o rampă de aruncare a informațiilor în bulă, permite o distribuire adresată unor anumiți oameni, permițând și conversații cu aceștia, practic este o unealtă pe care omul alege cum să o folosească.

Am înțeles corect? Voi cum înțelegeți Twitter-ul?

PS: Puteți răspunde la @adibalcan

Lasă un răspuns

