The Tipping Point

O carte bună despre epidemii, sau virale cum le spunem noi, în care sunt analizate diverse cazuri, și sunt exemplificații factori care contribuie la un fenomen de acest fel, prin numeroase studii de caz. Cartea abordează diverse subiecte de la revolte istorice la valul crescut de criminalitate din anii 90 și răspândirea fumatului.

În acest fel aflăm care sunt oamenii cheie într-un viral și ce rol au ei(conectorii, experții și vânzătorii). Desigur aflăm și despre proprietățile pe care le are un mesaj devenit viral, respectiv aderența și contextul.

Conectorii sunt liniile dintre puncte dacă pot spune asa, acești oameni conectează alți oameni, făra a face un efort prea mare pentru asta.

Experții sunt cei care oferă informații detaliate fără nici un cost despre diferite lucruri și se informează cu mare plăcere despre ceea ce îi interesează. Un expert este mereu la curent și reprezintă un foarte bun sfătuitor atunci când vrei să ei o decizie într-unul din domeniile lor de interes.

Vânzătorii sunt acei oameni persuasivi capabili să te convingă ușor să faci sau să crezi un anumit lucru… astfel de oameni am întâlnit toți în viață.

Buturuga mica răstoarnă carul mare…

Despre persuasiune, cartea explica cum gesturile contează uneori mult mai mult decât cuvintele, și pot influenta masiv deciziile oamenilor precum voturile la campania prezidențială. Exemplul cu zâmbetul 🙂 prezentatorului de știri în timp ce pronunță numele candidatului, ne arată puterea de influență a gesturilor.

Unde găsim aurul

În ultimul capitol, Malcolm Gladwell, autorul cărții ne spune unde și cum găsim persoanele de mai sus, spre exemplu companiile scriu numărul de telefon de la InfoLine pe spatele produselor astfel încât experții (acei 0,1% cei mai interesați de detaliile produsului) să sune și să fie găsiți de companie. Practic acel număr de telefon funcționează ca o capcană.

Recomand cartea tuturor celor interesați de marketing, promovare și PR.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s