Rațiune versus instinct

Lumea în care trăim promovează puternic gândirea rațională, ascunzând undeva în spate gândirea emoțională, ca și cum nu ar exista,  deși multe din deciziile luate de oameni au la bază un motiv emoțional.

De multe ori îmi doresc să folosesc rațiunea doar atunci unde nu se poate altfel (la calcule matematice), și să țin cont mai mult de instincte, iar de multe ori observ cum lucruri făcute pur și simplu din instinct, fără o rațiune mă bucură mai mult și de multe ori au efecte pozitive mai mari decât lucruri planificate, gândite și regândite. Ăsta este motivul care mă face ca uneori să am mai multă încredere în instincte decât în rațiune.

Supraraționali:

Întâmplător sau neîntâmplator sunt student la o facultate cu un profil mai tehnic și văd des studenți căutând motive raționale, explicații logice și pentru cel mai mic pas pe care îl fac, iar uneori mă sperie… poate că sunt eu prea relaxat într-un mediu încordat.

Voi ce părere aveți, despre rândurile de mai sus?

Lasă un răspuns

