Magia produselor

În acest post vreau să vorbesc puțin despre produsele care fac mai mult decât decât se așteaptă consumatorul. Este vorba despre acele produse care vor și încearcă să ghicească intențiile utilizatorului spre a-l ajuta în acest sens.
Pentru ca îmi este la îndemână o să dau câteva exemple din domeniul IT:

Gmail:

Zilele trecute, după ce am scris un mail și am apăsat butonul trimite a apărut următoarea fereastră:

Magie Gmail

Fereastra îmi spune ca am scris cuvântul „inclus” în mail și că poate am uitat cumva să pun un atașament la mail, dacă intenția mea era să trimit și un fisier.

iPhone:

Un alt exemplu interesant este functia siri de la iPhone care încearcă să răspundă utilizatorului sau să facă anumite sarcini la comanda (vocală) a acestuia.

Google Chrome:

Ieri am dat peste un articol în care scria cum încearcă Google Chrome să crească viteza de încărcare a siteurilor.

În mare, când pui mouseul deasupra unui link, Chrome încarcă* undeva în spate pagina respectivă pentru a o putea afișa mult mai repede în caz că dai click… foarte tare, nu?

*Defapt face DNS prefetching

http://www.igvita.com/2012/06/04/chrome-networking-dns-prefetch-and-tcp-preconnect/

Desigur există și o parte negativa în toată magia asta… ce se întâmplă când produsul nu ghicește exact ce vrea consumatorul și în loc să îl ajute mai rău îl încurcă? Asta este marele paradox pe care un coleg îl exprima sub forma „Prea multa magie strica!„.

Voi ce părere aveți despre acest paradox al magiei produselor? Poate îmi povestiți și ce experiențe ați avut cu astfel de produse 🙂

One thought on “Magia produselor

  1. Pingback: Paradigma alegerilor « Jurnal de om

Lasă un răspuns

