Paradigma alegerilor

Povestea începe așa… să zicem că vreau să cumpăr o ciocolată și intru într-un magazin de ciocolată și aici găsesc 200 de sortimente… acum trebuie să aleg… ce aleg? Îmi e foarte greu să fac o alegere. Mult mai greu decât aș fi făcut alegerea într-un magazin unde găseam 5 tipuri de ciocolată. Asta este paradigma alegerilor.

Paradigma alegerilor în designul de produs

Am scris aici despre magia din produse, atunci când un produs ghicește și face exact ce vrei, iar fenomenul opus l-am numit paradigma alegerilor și îl întâlnești atunci când îți sunt expuse toate variantele posibile și trebuie să alegi. Știu, este un proces obositor, dar unul care îți oferă libertate maximă și o să scriu în continuare despre cum această libertate face în unele cazuri mai mult rău decât bine.

1. Este principalul motiv pentru care se ajunge la  Efectul de bord de avion (produse cu foarte multe butoane, foarte greu de folosit).

2. Oamenii evită produsul asociindu-l cu ceva foarte complicat (este un efect al cauzei de la punctul 1), nimeni nu își dorește „să facă o facultate” cu ocazia cumpărării unui nou produs.

3. În multe cazuri aceste multe posibilități oferite consumatorului necesită timp, mai ales dacă utilizatorul trebuie să aleagă la fiecare utilizare a produsului.

4. Posibilitatea personalizării excesive și deranjante. Vă mai aduceți aminte cum arătau paginile de profil de pe HI5? Cred că este exemplul perfect de personalizare excesivă.

Desigur eu aici am prezentat doar partea goală a paharului, paharul având și o parte plină ;).

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s