În ţara soarelui răsare

Welcome to Japan… după un zbor de 9 ore și altul de 3… surprindere și bucurie… nu-mi venea să cred, un vis se împlinea. Prima dată am stat în Tokyo zona Asakusa, aproape de partea tradițională a orașului, o zonă frumoasă lângă râul Sumida.

Crăciunul mă aștepta acolo… la ei începe mai devreme. Seara am vizitat temple din apropierea orașului.
A doua zi am vizitat orașul. Am găsit un turn în care ne-am urcat și din care am văzut un parc frumos. N-am ratat nici parcul. Foarte frumos în parc… undeva era un tea house pe apă și am stat acolo o vreme cât să ne bucurăm de ceai și de tradiția lui :). Aici am interacționat prima dată cu străini non asiatici, studenți europeni care studiau în oraș.

În următoarele zile am cunoscut oameni, locuri și specialități culinare. Ahh… era să uit de asta, peste tot, în mai toate restaurantele meniul era doar în japoneză, așa ca a fost o adevărată provocare să alegem, mâncarea 😛

Japonezii au obiceiul să mănânce mai multe feluri de mâncare crudă, de la pește (sashimi) la ou :). Sushi-ul e la el acasă și e forte bun.

Străzile din Tokyo le-am perceput mult mai puțin aglomerate decât cele din București… ei merg mult cu bicicletele, aproape la fel de mult ca locuitorii din Amsterdam. Peste tot erau parcări de biciclete, iar bicicletele erau mai ieftine decât la noi. Pe străzi în parcuri nu există coșuri de gunoi. Nimeni nu mănâncă pe strada, ăsta este motivul 🙂 .

Parcuri… nu știu dacă există în lume altele mai frumoase ca aici. E greu de descris. Mai jos o să pun câteva poze să înțelegeți.

În timpul petrecut la Tokyo, am cunoscut-o pe Asako, o studentă, la facultatea de afaceri, de 23 ani ce lucrează în domeniu imobiliar. Cu ea am stat mai mult la a doua vizită în Tokyo și ne-a spus multe despre țara ei 🙂  .

După Tokyo a urmat Hiroshima. Am mers cu cel mai rapid tren al lor ( scump cât avionul 😦 ). Hirosima este un oraș foarte frumos. Aici am vizitat o gradina foarte spectaculoasă numita Shukeien. Frumos oraș.

Kyoto, fosta capitală, un oraș tradiționalist în care am vizitat cetăți, palate, am văzut gheișe și ceva mai mulți oameni îmbrăcați în portul tradițional. Aici am întâlnit o româncă, o japoneză care vizitase România. Știa cuvântul „Mulțumesc”. Am fost surprins. În toată țara oamenii sunt foarte prietenoși și chiar nu te lasă în pace până când nu rezolvi problema, dacă le ceri ajutorul. Niște oameni au mers cu noi aproximativ 1 km ca să ne arate unde este ceea ce căutam.

Osaka… și aici am văzut multe lucruri, un oraș subteran, un concert live, cel mai mare acvariu din lume, cel mai lung pod suspendat din lume, un aeroport plutitor. Numai minunații de genul ăsta. Aici am întâlnit coreeni care ne-au întrebat de fetele din țara noastră, știau că sunt frumoase. Le-am confirmat 🙂 .

Înapoi în Tokyo, parcă și mai spectaculos, am stat în Shinjuku, am  vizitat zona Kyoda, o gradină și turnurile guvernamentale (unde puteam admira tot orașul de la ultimul etaj, gratuit 🙂 ).

Foto…

2 thoughts on “În ţara soarelui răsare

Lasă un răspuns

